Działania reklamowe mogą się opierać na różnych pomysłach, ale jednym z najczęściej wykorzystywanych pomysłów są filmy. Takie filmy są w stanie perfekcyjnie pokazać produkt i jego dobre strony, a tym samym pomagają firmom w skutecznym docieraniu do potencjalnych klientów. Filmy reklamowe zwykle są krótkie i znane jest to z telewizji, jako reklamy emitowane w blokach o różnej długości.
Warunkiem skuteczności takiej reklamy jest nie tyle jej innowacyjność, ile interesujący charakter. W pewnych sytuacjach taka reklama musi być dosłownie szokująca albo wręcz banalna i prosta, bo wówczas najbardziej zwraca uwagę. Co interesujące, efektywne są nawet promocji bardzo denerwujące lub wręcz irytujące, bo ludzie zwracają na nie uwagę. Filmy promocyjne mają przede wszystkim zainteresować i nieważne jest, czy będą to poważne dzieła bardzo dobrze przemyślane i fajne pod kątem artystycznym czy gry aktorskiej. W znaczącej liczbie przypadków jest to nawet niewskazane, dlatego że takie reklamy są wszystkim dobrze znane, a to, co kojarzymy, zwykle bagatelizujemy. Twórcy reklam działający na zlecenie producentów i sprzedawców starają się wykorzystywać takie zabiegi, ażeby zwracać uwagę ewentualnych klientów. Dlatego też reklamy są często nawet nudne, infantylne, niedużo kiedy zabawne, a raczej dziwne. Takie właśnie kreacje reklamowe zwracają największa uwagę. Jeżeli reklama zyska uwagę widza, spełniała własną funkcję dosłownie, kiedy ten widz nie stanie się klientem firmy. Istotne, by o reklamie mówiono w jak najszerszych kręgach, a wtedy osiągnięty zostanie cel, dla jakiego została wykonana.
Polecana strona: produkcja filmów korporacyjnych.